FANDOM

Normal 015

Angus Mclaren H2O

ngus växte upp på en bondgård nära Leongatha, väster om Melbourne. Efter han varit med i ett antal uppsättningar på Leongatha Lyric-teatern och även skolteater, tog han steget till att bli professionell med en roll i TV-serien Something in the Air på ABC, när han bara var 12 år gammal. Flera andra TV-framträdanden som till exempel barnserien Worst Best Friends (CoxKnight), The Saddle Club (Crawfords) och Fergus McPhail (Burberry), gästroller i Blue Heelers (Southern Star) och Comedy Inc (Crackerjack) och en återkommande roll i Neighbours (Grundy).

Angus fick sin första stora roll 2004 i barnserien Silver Sun for Beyond Simpson Le Mesurier, som visades både på Seven Network och ABC. Hans filmdebut kom ett år senare med lågbudgetfilmen Melbourne feature Court of Lonely Royals, i regi av Rohan Michael Hoole. 2005 blev också året då Angus arbetade med Last Man Standing för Burberry productions, och han fick också många jobb att göra rösterna till olika reklamfilmer.

Förutom sitt skådespeleri är Angus väldigt intresserad av cricket, simning och AFL-fotboll. Han är en duktig sångare, trummis och gitarrist. Han spelar trummor i det lokala bandet Charlie Broad som tog sig till semifinal i Future Rock 2005, en tävling för tonårsband.