FANDOM

90564445

Phoebe Tonkin

Phoebe Tonkin föddes i Sydney 1989 och deltog i olika dansklasser som klassisk balett, stepp, hip-hop och modern dans redan som fyraåring.

Hon intresserade sig också mycket för teater och slutförde flera kurser vid Australian Theatre for Young People (ATYP) på Wharf-teatern vid 12 års ålder. Här lärde hon sig flera olika typer av skådespel som till exempel Shakespeare, Script to Stage, Clowning Around och Musical Theatre.

Senare gick hon på Queenwood-skolan i Balmoral som är känd för sin teateravdelning. Phoebe tog privata dramaklasser och involverade sig i alla skoluppsättningar som Antigone, White Crane och Venetian Twins. Varje år var Phoebe med i skolans Shakespearefestival som vann finalen 2005 med En Midsommarnatts Dröm.

Vid 16 års ålder blev Phoebe den yngsta medlemmen i H2O och hennes roll som Cleo är hennes första TV-uppträdande. Det var en dröm som gick i uppfyllelse när hon fick huvudrollen och även fast hon inte var den bästa simmerskan till en början, lyckades hon träna upp sina simkunskaper innan inspelningen började.