FANDOM

H2O Season 2
Emma, ​​Rikki och Cleo tror att de lurade alla som upptäckt deras hemlighet att tro att de förlorat sina befogenheter. Endast Lewis vet att de är fortfarande sjöjungfrur. Livet är tillbaka till det normala för flickor, de går simma på vattnet rev, shoppa för de senaste kläderna - och undvika att utsättas för vattenstänk. När allt Ingen vill växa en sjöjungfru svans offentligt! Livet förändras radikalt i nästa fullmåne när flickorna drabbas med superstarka måne blast som skickar sina befogenheter utom kontroll. Lewis är nästan ont som flickorna kämpar med sin makt över vatten. Men med tillräckligt praktiken lär så småningom att kontrollera dem. Men det är en skrämmande fråga: varför har sina befogenheter ökas? Charlotte börjar skolan. Hon är smart, ambitiös, och omedelbart finner Lewis attraktiv. Det enda problemet är att han kommer ut med Cleo. Inte länge till. Samtidigt lära sig att kontrollera sina nya befogenheter, Lewis inte lämna tjejerna ensamma och kväva Cleo. Hon kan inte hantera det längre och motvilligt slut med honom. Lewis är förkrossad men Charlotte snabbt tar henne möjlighet att tillbringa mer tid med Lewis. De ansluter. Snart Lewis befinner sig kluvna.

Längs vägen tjejerna har mycket att ta itu med: från magiska sjöjungfrun myter om önskan att ge och älska potions till mer vardagliga problem som att hantera din familj. En sak som ökar vikten, för 50 år sedan fanns det tre andra sjöjungfrur. Och precis som Lewis vet våra flickor som var en pojke som visste om dem - Max Hamilton. Lewis låtar Max ner och hittar han vet mycket om sjöjungfrur, speciellt den som var hans enda sanna kärlek: Gracie. När Gracie upptäcks att Charlottes länge förlorade mormor, förändras allt. Charlotte hade en kort men mycket nära relation med henne, och hon drivs att ta reda på allt om Gracie. Lewis försöker kapa Charlotte och deras relation är på gränsen när hon upptäcker att han har täckt upp sanningen hela tiden - hennes mormor var verkligen en sjöjungfru.

Charlotte finner månen poolen - och blir en sjöjungfru! Emma, ​​Rikki och Cleo tar Charlotte i den fjärde sjöjungfrun men det är tydligt att det inte kan hålla. Snart alla planeterna uppradade för att bilda det största fullmåne händelse i historien. Slutligen, Emma, ​​Rikki och Cleo upptäcker svaret på varför deras befogenheter ökat. Och de kommer att behöva all hjälp de kan få.